Wednesday 8 April 2015

Assalamualaikum.. rasa mcm lama sangat dah x menulis.. blog pun dh berhabuk-habuk dan bersarang lebah dah.. Sebagai permulaan sebab lama dh x menulis, rasanya nk mulakan dengan update pasal diri sendiri dulu.. Sekarang ni, aku sekarang berada 3rd trimester mengandungkan adik kepada Zara Faleesya. Suka la dia sebab nanti nak dapat kawan baru kan.. Fikir-fikir balik, mengandung kali ni ialah betul-betul rezeki dpd Allah sebab kami x rancang pun sebenarnya. Alhamdulillah. Allah dah tentukan, Dia tahu ini masa yang sesuai dan tahu kami mampu handle..insya Allah. Jantina? kita rahsiakan la buat sementara ni sehingga tuan punya badan selamat lahir di dunia.  Yang penting sihat, sempurna, dan berakhlak mulia.. Itu yang aku selalu doakan. 

Zara pula dh makin besar..dari sehari ke sehari makin banyak dan panjang akalnya.. nampak perkembangannya yang makin positif. Orang kata pada masa macam ni la budak tengah aktif meneroka.. semua benda baru dia nak cuba buat sendiri.  Pada waktu macam ni jgk la ibu-bapa kena tunjukkan contoh yang baik pada anak sebab dia mudah terikut-ikut atau tiru apa yang kita buat.. Ibu-bapa yang paling dekat dengan anak-anak, dan dalam masa yang sama kita la role model dorang.. apa yang anak-anak buat, sebenarnya dalam masa yang sama mencerminkan ibu-bapa mereka.. so parents, be a good role model ok!. 

Sekian dulu la coretan kali ni.. boring plak klu panjang2 sangat.. hehe.. ;) 

1 comment:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.