Sunday 19 April 2015

Belajar Menjahit?


Asssalamualaikum.. Belajar Menjahit? Anak dah nak masuk 2 baru nak mula belajar menjahit.. adehhh... orang lain dah lama dah boleh jahit baju sendiri.. Sekarang baru rasa menyesal tak pandai menjahit.. bagi aku sekarang ni, boleh menjahit baju kurung sendiri pun kira dah ok sangat-sangat dah.. Dulu arwah abah selalu suruh pergi masuk kelas menjahit, kelas gubah bunga, kelas masak..tapi..tapi, masa tu aku tak ambil serius sangat apa yang arwah abah cakap.. Sekarang baru slow-slow rasa menyesal dan ada kebenarannya jugak apa yang arwah cakap dulu.. Ye la, upah jahit baju sekarang pun dah meningkat. Padahal baju kurung je pun.. Tu tak termasuk lagi kalau kita x puas hati apa yang tukang jahit buat. Kalau just beli kain dan pandai jahit sendiri, kan dah jimat sangat kat situ.. Tapi sebenarnya kebanyakan baju aku sekarang mama la yang tolong jahitkan.. memang mama pandai menjahit dan aku sangat berpuas hati.. terasa la jugak nak pandai menjahit macam mama.. tapi sampai bila kan nak bergantung dengan mama kan.. Nak jugak la merasa pandai jahit baju sendiri, dan mesti rasa puas hati bila dapat jahit baju untuk anak pulak nanti.. Untuk papa nya, kira upah or beli siap je la sebab sekarang nk fokus biar pandai jahit baju kurung sendiri je dulu. Hehe.. Baju yang berfesyen-fesyen tu, kita letak tepi dulu.. Biar pandai yang basic je dulu. Sifu aku tak lain tak bukan ialah mama aku sendiri.. Senang cikit belajar dengan mama sendiri, rasanya lagi mudah faham dan boleh adjust masa ikut kesesuaian.. Yang penting, free of charge..harga kasih sayang je... hahahaa.. Harapnya menjadi la apa yang aku angankan ni.. Jangan separuh jalan sudahhhh... 

1 comment:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.