Thursday, 19 June 2014

Garam Oh Garam

Assalamualaikum... 

Korang pernah x alami situasi masa tengah syok gosok baju, tiba-tiba ada kesan hitam + hangus saterika melekat baju? Agak-agak mcm mana cara nk buang kesan hitam yang melekat kat saterika tu.. Kalau ikut pengalaman sendiri, biasanya Fify amek pisau atau gunting kikis kesan hitam tu.. hihihi.. Tapi hari ni tiba-tiba terbaca info menarik yang rasanya best untuk dikongsi.. 

Cara yang betul ialah menggunakan beberapa sudu besar garam.. Walllahhhhhh.. garam?!! jeng jeng jeng.. Macam mana tu? Pertamanya kita hidupkan saterika dengan kepanasan sederhana.  Apabila saterika mulai panas, letakkan garam dan gosok sehingga kesan hitam tu hilang. Matikan saterika, dan biarkan ia sejuk sepenuhnya dan lap plat bawah dengan kain lembab.. Senang kan.. Errmmm..nnt bolehlah cuba cara ni plak berbanding guna cara kuno kikis dengan pisau.. Hehe.. 

1 comment:

  1. ermm tak cair ke garam tu kna panas seterika :)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.